Co nas czeka w listopadzie?

Co nas czeka w listopadzie?

Co nas czeka w listopadzie?

  • „Szkoła do hymnu”- tego dnia zaśpiewamy hymn narodowy „Mazurek Dąbrowskiego”, dzieci utrwalą symbole narodowe, będą uczestniczyć w uroczystości z okazji Święta Niepodległości – 11 listopada.
  • „Kultura, zabawy i bajki z różnych stron świata”                                                                                                                                              Niemcy – dzieci poznają powitanie, zwroty grzecznościowe w języku niemieckim, wezmą udział w improwizacji ruchowo – tanecznej do utworu „Badinerie” niemieckiego kompozytora Jana Sebastian Bacha, wysłuchają bajki „Żabi król” braci Grimm.
  • „Międzynarodowy dzień tolerancji”– dzieci poznają wartość „tolerancji” poprzez rozmowę na podstawie obejrzanego teatrzyku z wykorzystaniem sylwet „Brzydkie kaczątko”, wezmą udział w zabawie integracyjnej „Przyjacielski krąg” oraz zabawie ruchowej „Szukam przyjaciela”, wykonają improwizację ruchowa do piosenki „Tolerancja” Małej Orkiestry Dni Naszych oraz pracę plastyczną metodą collage.
  • Ogólnopolski Dzień Praw Dziecka – dzieci utrwalą wiedzę nt. swoich praw poprzez: taniec z apaszkami do piosenki „Piosenka o Prawach Dziecka” – Mała Orkiestra Dni Naszych, oglądanie filmu na temat Konwencji Praw Dziecka „Bliżej przedszkola”, udział w zabawie „Dokończ historyjkę” na podstawie ilustracji, wykonanie pracy plastycznej „drzewko praw i obowiązków”.
  • „Nasz region”- poznają atrakcje turystyczne tj. Muzeum etnograficzne w Toruniu, planetarium, Muzeum zabawek i bajek w Toruniu, Tężnie i park solankowy w Inowrocławiu, wysłuchają piosenki „Stary Toruń- gród Kopernika”, obejrzą przewodniki turystyczne.
  • „Dzień życzliwości i pozdrowień”- wezmą udział w zabawie paluszkowej na powitanie, zabawie ruchowej „Wzajemna pomoc”, wspólnie odśpiewają „Piosenkę bardzo kulturalną” Małej Orkiestry Dni Naszych.
  • Światowy Dzień Pluszowego Misia – wykonają ilustrację ruchową piosenek „Jadą, jadą misie”, „Miś i pajacyk”, „Stary niedźwiedź”, ułożą „ Misiowe puzzle”, wypowiedzą się nt. wiersza „Naprawiamy misia” Cz. Janczarskiego, wezmą udział w degustacji miodu.