Marzec 2021
Tematyka kompleksowa:
· Mali odkrywcy
· Tajemnice świata
· Nadchodzi wiosna
· Wiosna w gospodarstwie wiejskim
· Święta, święta, biją dzwony
ZADANIA WYCHOWAWCZO – DYDAKTYCZNE
– Wprowadzenie pojęcia „dociekliwość”, „wiedza” rozumianego, jako chęć dowiedzenia się i rozumienia, jak najwięcej. Zapoznanie z zapisem graficznym głoski: „P-p”; „W-w”; „C-c”; „J-j” (5-6 –l) oraz liczbą „8” i znakiem matematycznym „-”. Kształtowanie umiejętności czytania, rozwiazywania działań matematycznych oraz zadań z treścią. Nauka pisania liter, sylab, wyrazów, cyfr.
– Prowadzenie obserwacji zmian w najbliższym otoczeniu w okresie przedwiośnia i wiosny. Zapoznanie z zwiastunami wiosny oraz tradycjami ludowymi żegnania Zimy i witania Wiosny.
– Zapoznanie z pracą rolnika i gospodarstwem wiejskim. Rozwijanie przeświadczenia o znaczeniu rolnika, jako producenta żywności.
– Zapoznanie z tradycjami Świat Wielkanocnych. Kultywowanie polskich tradycji poprzez wiersz, opowiadanie, kolorowe plansze, prace plastyczne i piosenki. Wzmocnienie więzi emocjonalnej z rodziną.
– Rozwijanie sprawności fizycznej poprzez zabawy ruchowe, ćwiczenia poranne i ćwiczenia gimnastyczne, sportowe wtorki. Kształtowanie nawyku dbania o higienę osobistą.
– Przestrzeganie zasad obowiązujących w społeczności dziecięcej. Szanowanie emocji swoich i innych osób, dostrzeganie potrzeb innych.
– Poznanie angielskiego słownictwa związanego z tematyką kompleksową.